fbpx

Tarthatatlan a helyzet

0

Megelégelték a vadászok, hogy egyre több a vad-gépjármű ütközésből fakadó baleset az M7-es autópályán. Állami segítséget szeretnének, a problémát ugyanis másként nem lehet megoldani.

A vadvédelmi kerítés alacsony, a szarvasok könnyedén átugorják a sztráda mentén, ahol olykor a gaz is embermagasságú, vagyis ideális búvóhelyet jelent a vadnak – érvelnek a vadászatra jogosultak, és azt is hozzáteszik, hogy némely helyen, csak az az állat nem téved fel az autópályára, amelyik éppen nem arra jár.

A Siófok környéki vadászegyesületet a gombamód szaporodó balesetek inspirálták arra, hogy közös megoldást keresve az államhoz forduljon. Vadászterületük ugyanis határos az M7-essel. A vadászok arra hívták fel a figyelmet, hogy a polgári törvénykönyv 2014-es változásáig két veszélyes üzem, a vadászat és a közlekedés találkozásának tekintették a vad-gépjármű ütközést, azóta azonban gyakorlatilag minden alkalommal a vadásztársaságok felelőssége, ha egy szarvas, őz, vagy vaddisznó a sztrádára téved.

Az autópályán közlekedő autós a díjfizetés fejében joggal várja el, hogy biztosítsák a gyors és biztonságos közlekedés feltételeit, és az aligha várható el tőle, hogy a megengedett 130 kilométeres maximális sebesség tudatában „óvatosabban” hajtson, ahol vadveszélyre figyelmeztető táblát lát.

Az autópálya-kezelő feladata a biztonságos közlekedés garantálása – reagáltak vadászberkekből arra a kérdésünkre: valóban akkora-e a gond, hogy az M7-es autópálya jelentős szakaszát fokozottan veszélyes területnek nyilvánították.

A vadászok úgy tapasztalják: miközben ők több millió forintos összegeken vitáznak egy-egy baleset után, a sztráda mentén lévő területeket évek óta nem tartják karban, nem végeznek bozótirtást, és sok helyen valóban hiányos vagy alacsony a vad feljutását meggátló kerítés.

Forrás: forestpress.hu

Megosztás

A szerzőről

Reagálj

*