A vírushelyzet épp véget érni látszik a nyár elejére, új generációk születtek az erdőn-mezőn, de még a Suzukinál is. Megjelent ugyanis a csak “ultrakompakt SUV-ként” emlegetett új Ignis, ráadásul ezt egy rendhagyó sajtótájékoztatón tudtuk meg.
Rendkívül sok furcsaságot és változást hozott a COVID az életünkbe újságíróként is, de a Suzuki egy egészen új szintre emelte a sajtóreggeli fogalmát. Az első félévről szóló tájékoztatójukat online tartották meg, de ez még semmi, ilyet mindenki látott már, az újdonság az volt, hogy házhoz küldték a reggelit minden szerkesztőségbe, akik részt vettek.
Mindenkit váratlanul ért a vírus megjelenése, így az autóipart is, ahol még a gyárak is leálltak. Ez azért érintette érzékenyen a „mi autónkat”, mert az volt a stratégiájuk, hogy semmit nem hoznak át erre az évre, kipörgetik a raktáraikat és csak a gyártósorról épp legördült kocsikat adják el. Aztán jött a tavaszi karantén és világszinten is visszaesett az értékesítésük 15 000 darabbal, ami nem is annyira meglepő, ha számításba vesszük, hogy tavaly áprilisi ügyfélszámnak csak a 20%-a jelentkezett idén.
És mégis, ennek ellenére minden ötödik (!) itthon regisztrált autót a Suzuki adott el, csak márciusban 1282-t! A kínálatukból a nagyobb modellek vezetik az eladásokat, csak az S-Cross és a Vitara együtt 87%-ot tesz ki. A maradék szétoszlik a Swift és az Ignis között.
Az új Ignis június második felétől lesz kapható, és lesz belőle hibrid is. A mild hybrid annyira jól sikerült egyébként, hogy a Suzuki adta el a legtöbb hibridet az első félévben az összes autógyár közül.
Ha vásárlásra adjátok a fejeteket, akkor pedig különleges, a vírushelyzethez szabott módon tehetitek meg, ahol a szerződés aláírásán kívül egyáltalán nem kell érintkeznetek senkivel.