fbpx

Folyamatos fejlesztés és piacnyitás

0

Rövid interjú Horváth Ivánnal, a Bakonyerdő Zrt. vezérigazgató-helyettesével.

FP – Az új vadászati osztályvezető, Pölöskei Balázs számára milyen tanulságokkal szolgálhatott az országos verseny?

H.I.– Ez mély víz volt számára, mert ő volt az egyik főszervező, Korn Ignáccal együtt. Balázs nagyon jól vizsgázott, mert a szakmai tartalom összeállításában döntő szerepe volt.

FP – A társaság bevételeiben a vadgazdálkodás részesedését növelni kellene – fogalmazott. – Miért olyan fontos ez?

H.I. – Az ágazatnak sok az átfedése a közjóléttel. A korábban csak vadászházként üzemeltetett házak ma már megnyíltak és a turizmus terén is hasznosulnak. A vadászat szűkebb területén nincs sok lehetőség a bevétel növelésére, itt nincs sok tartalék.

– Egyfontos faipari hírt is hallottunk…

H.I. – A parkettát gyártók Európában húsz évvel ezelőtt megalapították az Európai Parkettagyártók Szövetségét. A Bakonyerdő a kétezres évek elején lett tagja a szövetségnek. A parkettapiac 2008-as összeomlása után, a 110 millió m2-es parkettapiac 60 millióra zsugorodott. Mi a legkisebbek között szerepeltünk, de 2010 óta figyeltek ránk, mert a BEFAG, a mi parkettagyárunk folyamatosan szembe ment az európai csökkenő tendenciával, és öt év alatt másfélszeresére növeltük a termelést és az értékesítést. Ennek két alapvető oka van. Egyrészt a válság ellenére nagymértékű – másfél milliárdos – beruházást hajtottunk végre alapvetően saját erőből…

FP – Felületkezelés terén…

H.I. – Úgy van, korszerű termékünk van, amit bárhol el tudunk adni. A másik ok pedig a piacnyitás. Korábban három európai országban adtuk el a parkettát, most pedig Európában 15 országban, és elindultunk Kelet felé, Ukrajna, Oroszország, a szovjet utódállamok felé, a Baltikumba, továbbá Kínába, Indiába. 2015-ben betörtünk Nagy-Britanniába, és 2016-ban pedig kijutottunk az Egyesült Államokba. Az Észak-dél tengelyt nézve pedig eljutottunk a skandináv államokba, illetve Iránba és Izraelbe.

FP – Ez a kereskedelmi expanzió szinte titokban zajlott…

H.I. – Szerencsére a vevőink tudják. Viccesen azt szoktuk mondani, hogy naponta két vevőt küldünk el… tényleg nagy az érdeklődés.

FP – Keresleti piac van?

H.I. – A mi parkettánk iránt. Összességében még mindig nem tért magához az európai parkettapiac, de a mi árunkat keresik a jó minőség és a megbízható szállítási határidők miatt.

FP – Most mi a trendi divat e téren?

H.I. – Egyértelműen a tölgy. De ezt már nem is divatnak, hanem hisztériának nevezném. Ma már az összes értékesítésünk 80 százaléka tölgy, azon belül pedig a rusztikus jellegűt keresik. Ma már az alapanyag beszerzés a nagyobb gond, nem az értékesítés. Ma már Boszniából és Lengyelországból is veszünk alapanyagot. Emiatt meg kellett erősítenünk a beszerzési részlegünket. Ennek megfelelően a Franciavágási Fűrészüzemünket is abba az irányba fejlesztjük, hogy egyre nagyobb beszállítója lehessen a parkettagyárunknak.

Forrás: forestpress.hu

Megosztás

A szerzőről

Reagálj

*