A rendőrség bejelentette, hogy tekintettel a koronavírus terjedésére, módosítják az ügyfélfogadást. Mindenkit megkérnek, hogy aki csak tudja, interneten keresztül intézze ügyei.
De sajnos ez nem minden. Az alábbi változások is életbe léptek:
- Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadás részleges felfüggesztésre került a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyeit mindenki intézze elektronikus úton.
- Minden ügyfelekkel foglalkozó helyszín kifüggesztett egy telefonszámot, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie időpontra, egyedi ügyintézésre.
Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
- Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnali bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai úton kerül kiküldésre az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.
A magyar állampolgárok, itthon hatályos, de 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyanezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (pl. egészségügyi igazolások) érvényességére is.
Kizárólag elektronikus úton intézzük ügyeinket, ha:
- Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.
- Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.
- Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.
- Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.
A teljes tájékoztatás a rendőrség oldalán érhető el.